Business Controller

Je vindt deze job in: Talent in office Financieel Medewerker boekhouden

Specialisatie

Talent in office

Tewerkstelling

Voltijds

Plaats

Tielt

Regime

Dag

Ben jij een ervaren business controller met een solide achtergrond in financiën en bedrijfsprocessen?

Wij zijn op zoek naar een gedreven professional die zijn of haar expertise wil inzetten om strategische beslissingen te ondersteunen en de financiële gezondheid van onze organisatie verder te versterken.

Heb jij ervaring in het werken met complexe cijfers, ben je analytisch sterk en wil je je verder ontwikkelen in een dynamische werkomgeving?
Dan is deze uitdaging op jouw lijf geschreven!

Wij bieden een functie waarin je echt het verschil kunt maken, met ruimte voor eigen initiatief.

Wat ga je doen?

Als Business Controller beheer en optimaliseer je alle rapportage omtrent de brutomarge, je zorgt voor nauwkeurige rapportages en helpt mee commerciële beslissingen te onderbouwen.

Je verantwoordelijkheden omvatten onder andere:

  • Voorbereiden en beheren van de maandelijkse rapportages omtrent sales/productie
  • Je bent eindverantwoordelijke van onze rapportage tool, je staat in voor het beheer, optimalisaties, automatisaties van de rapporten. Je bent dus het aanspreekpunt in de organisatie voor verkoopsrapportage (productie/sales)
  • Je staat in voor de kwaliteit van de data (klanten/leveranciers/artikelen/Bill of material, productiegegevens, ordertypes). Bijgevolg ben je ook back-up voor onze finance admin officer voor alles wat deze master data betreft EN voor het binnen trekken van de producties/versnijdingen
  • Je staat in nauw contact met de sales afdeling en Sales director/sales reps bij het maken van commerciële beslissingen
  • Je staat ook in nauw contact met de productie manager bij het opmaken en analyseren van KPI’s/rentabiliteitsanalyses.
  • Maandelijkse monitoring van de resultaten per product categorie, brand, business unit tov budget, alsook het uitvoeren van variantie analyses.
  • Je assisteert bij opstellen van het jaarlijkse salesbudget (tot op brutomarge) en drie jaarlijks businessplan.
  • Transferprijsberekeningen voor onze intercompany activiteiten
  • AD hoc:
    • Back-up taken van de finance admin officer
    • Meehelpen met lopende (optimalisatie) projecten (vb. activatie marketplace, new product categories.., new KPIs,)

Waar ga je werken?

Je komt terecht binnen een bedrijf met een positieve sfeer en open bedrijfscultuur. Er zijn altijd mogelijkheden tot zelfontwikkeling en persoonlijke groei. De medewerkers trekken er aan één zeil waardoor volop kan ingezet worden op employer branding.

Bij ons maken we elke dag samen het verschil. Heb je zin om een internationaal team van creatieve professionals te vervoegen? Dan zijn wij naar jou op zoek!

Waarom is dit iets voor jou?

  • Je hebt een masterdiploma in economie of een professionele bachelor in een financiële richting
  • Je hebt reeds minimum ervaring in een soortgelijke functie (verkoop van goederen)
  • Je bent analytisch sterk, kritisch en resultaatgericht.
  • Je communiceert helder en kunt complexe financiële data vertalen naar concrete inzichten
  • Je bent georganiseerd, proactief en houdt van een hands-on aanpak
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en hebt een goede kennis van Engels
  • Je bent zeer vaardig met Excel, MS Office en Power BI
  • Je hebt ervaring met data in ERP pakket

Wat biedt jouw werkgever?

Je wordt tewerkgesteld in een ambitieuze firma die pionier is binnen zijn domein. Jobzekerheid is gegarandeerd door de stevige financiële basis. Daarnaast zijn we trots op de hoge werknemersanciënniteit binnen de organisatie. Binnen deze centrale functie zal je mooie groeikansen krijgen om je verder te ontplooien binnen controlling.

De bedrijfscultuur valt te omschrijven als no-nonsens, open deur politiek en korte communicatielijnen. Je bent verantwoordelijk voor een afwisselend en uitdagend takenpakket.

Voor deze rol is een uiterst concurrentieel salaris beschikbaar aangevuld met een breed gamma aan extralegale voordelen: groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, gsm, …kers op de taart vormen de glijdende werktijden en 10 ADV-dagen.

Ref: 092221

Wil jij werken in de wereld van innovatieve productie en bijdragen aan de groei van een toonaangevend bedrijf? Maak impact in een dynamische omgeving en ontwikkel je verder. Solliciteer nu!

Ben jij het talent dat wij zoeken?

Ons TalentTeam komt graag met je in contact