Het takenpakket van de service manager bestaat uit twee luiken
Je bent verantwoordelijk voor het service team (70 à 60%):
Je stelt prioriteiten naar planning toe: wie naar waar?
Naar training toe, zie je wat de noden zijn van je team en speelt daarop in.
Je bekijkt de service processen in het algemeen.
Je brengt eventuele klachten in kaart en koppelt terug naar het team.
In het algemeen sta je veel in contact met sales en projects om het service gebeuren te kunnen managen en daarop af te stemmen.
Je zet een spare parts afdeling op (30 à 40%).
Je benadert de klant proactief over belangrijke componenten dat hij altijd in stock dient te hebben.
Je legt de eerste contacten met de klant, speelt daar proactief op in en biedt dit aan aan de klant.
Je gaat naar het buitenland voor de klanten te bezoeken. Dit is vrij beperkt tot een week (GEEN 2 à 3 weken aan een stuk).
Je rapporteert aan de Business Unit Manager.
Wat maakt jou de geknipte kandidaat?
Je bent een people manager.
Je hebt ervaring in het aansturen van een team.
Hierbij neem je een coachende rol aan voor een jong service team.
Je gaat graag beperkt eens naar het buitenland voor de klanten.
Je bent klantgericht en wil je schouders zetten onder het opzetten van de spare parts business. Je bent ondernemend ingesteld.
Je hebt technische kennis, bij voorkeur binnen machinebouw en/of service.
Wat biedt jouw nieuwe werkgever?
Uitgebreid loonpakket
Correct brutoloon afhankelijk van je opleiding en ervaring.
Auto met tankkaart
Maaltijdcheques €8
Netto onkostenvergoeding van €150 euro
Gsm met gsm abonnement
Laptop
Bonus van 20% van je jaarloon op basis van collectieve doelstellingen
Hospitalisatieverzekering en groepsverzekering
Income care: 70% van je loon is gegarandeerd bij ziekte
Thuiswerk is beperkt bij deze functie.
Flexibele uren: starten tussen 7u30 en 9u00 (8u per dag werken)
Doorgroeien kan richting project manager.
Ze investeren tijd in jouw professionele groei.
Momenteel is een collega verantwoordelijk voor zowel het serviceteam als het projectteam. Omwille van de groei willen ze deze functie uitsplitsen, waardoor ze een manager (kaderfunctie) voor het serviceteam zoeken.
Het service team bestaat uit service techniekers en service engineers. Het is een internationaal team in België maar ook in China en Amerika. Overkoepelend werken er 15 tal mensen.
De sfeer in het serviceteam kan je omschrijven als heel collegiaal. Doordat ze vaak in het buitenland zitten, doen ze af en toe beroep op elkaar bij en probleem. Hierdoor is het één van hun hechtste teams.